חפש בבלוג זה

יום רביעי, 22 במאי 2013

טיפים לקידום ומכירה באטסי

את העסק שלי הקמתי לפני 4 שנים בערך, בדיוק כשסיימתי את הלימודים בבצלאל.
זה התחיל במכירה בירידים, אח"כ התחלתי לשווק לחנויות ופה ושם הגיעו אלי דרך הפייסבוק. לפני שבניתי את האתר שלי חיפשתי פלטפורמה להציג את העליוניות שלי באינטרנט ונכנסתי לכמה אתרי מכירה קטנים כמו יאללה ופרשמיט. נכנסו מכירות בערך פעם- פעמיים בחודש, וזהו.
שמעתי מחברות על אתר שנקרא אטסי. אמרו לי שאני חייבת להתחיל למכור שם וזה בדיוק יתאים לי אז פתחתי חנות, העלתי 6 מוצרים וחיכיתי. לא קרה כלום. שנתיים לא קרה כלום.
אחרי שנתיים התעייפתי מהירידים, נמאס לי מלהיות תלויה בחנויות והחלטתי לקפוץ למים שוב.  
פתחתי מחדש את החנות והפעם החלטתי שאני משקיעה לפחות חודשיים של עבודה על החנות ואז רואה לאן נושבת הרוח.
התחלתי להעלות מוצרים. לא היה לי מושג מה אני עושה אבל למזלי היו לי תמונות טובות של צלם מקצועי וחברה מהממת שדיגמנה לי וכבר אחרי 3 ימים הייתה המכירה הראשונה שלי. אחרי שבועייים מכרתי שני פריטים באותו יום. אחרי שבוע עוד אחד. ככה לאט לאט התחילו לזרום הזמנות. חשבתי שיש לי הרבה מזל ולא הבנתי איך זה קורה. אבל אמרתי תודה ושתקתי.
ואז עשו באטסי שינוי קטן אבל מהותי.

מכאן זה מעניין בעיקר למי שיש לה חנות באטסי. אם את לא בעניין תרגישי חופשי לדלג פוסט. אני לא אעלב...

בעבר כשלקוח חיפש מוצר מסוים (למשל הקליד shawl בתיבת החיפוש) הופיעה רשימה של כל השאלים לפי סדר ההעלאה שלהם, כשהפריט החדש יותר מופיע ראשון ואחריו כל השאר לפי הסדר.
לאחר השינוי- אם כתבתי shawl בתיבת החיפוש הופיעו כל השאלים לפי סדר הרלוונטיות שלהם. אבל מה זה רלוונטיות?
ראיתי בפורום אטסי בתפוז שמוכרות נורא התבאסו מזה וניסיתי להבין מה זה אומר. 
במקביל המשכתי את הבניה של האתר שלי בחברה של בעלי. נפגשתי עם בעלי והשותף שלו אצלנו בסלון והם העבירו לי שיעור בקידום מא' ועד ת'. אם לתמצת למשפט אחד זה יהיה זה- "מי הכי shawl?"
המשפט הזה הפיל לי את האסימון. זה בדיוק הרלוונטיות. 
לקוחה מחפשת שאל לשמלת ערב. היא נכנסת לאטסי ומקלידה בתיבת החיפוש shawl. מי יופיע? מי שהכי שאל! 
אוקיי. אז איך אני אהיה הכי שאל?
אם אני רוצה להיות הכי shawl אני צריכה להראות לאטסי/ גוגל/ מנוע חיפוש שאני הכי shawl. איך? אני צריכה לגרום לכך שהמילה הזו תהיה המילה החזקה ביותר בתיאור המוצר שלי.
ברור שזו המילה החזקה, לא?
 נכנסתי לחנות מאד בטוחה שאצלי הכל בסדר.
אז זהו, שלא.
בעצם בכותרות כתוב לי 4options top או 4options shawl ובחלק מהמוצרים 10% On sale או Grey floral lace shawl. מנוע החיפוש לא יזהה אותי בתור הכי shawl עם המילים האלו.

טיפים לקידום החנות באטסי- חלק 1

כאן אפרט כמה טיפים בסיסיים לשיפור תוצאות החיפוש באטסי. יש המון מידע ואשמח לחלוק במה שאני יודעת. טיפים להקמת חנות באטסי אולי אעלה בהמשך, הפוסט הזה מתייחס בעיקר לחנות מתחילה שכבר קיימת ורוצה לשפר את הקידום והמכירות. 

מתחילים- 
עבור כל מוצר יש לבחור את המילה או צמד המילים שמגדירים אותו הכי טוב מנקודת המבט של הקונה.
כדי להחליט מהן המילים האלו אני מדמיינת לעצמי לקוחה יושבת על המחשב. מארי בדיוק קנתה שמלה והיא צריכה עליונית מתאימה. מה מארי עושה? כותבת בתיבת החיפוש מה שהיא מחפשת. כנראה שזה יהיה shawl או shrug. כנראה שזה לא יהיה 4options top וגם לא Floral lace grey shawl.
זה יכול להיות Black shawl אבל כנראה שלא Midnight romance (נניח שזה השם שנתתי לדגם)

1. כותרת- מילות החיפוש החזקות שלי חייבות להיות המילים הראשונות בכותרת המוצר. כדאי לנצל את שאר המקום בכותרת לתאור של הפריט תוך שימוש במילים חזקות נוספות. הכותרת צריכה להיות מובנת ו"אנושית" ולא גיבוב של מילים, נסו למצוא את האיזון הנכון.

2. תיאור פריט- כדי להדגיש את חשיבות המילים חשוב שהן יופיעו שוב בתחילת התיאור של הפריט. שתיים שלוש מילים ראשונות זהות למילים הראשונות של הכותרת. בהמשך יש לתאר את הפריט ולענות על כל השאלות שהקונה הפוטנציאלי עשוי לשאול. טיפים נוספים לתיאור- באחד הפוסטים הבאים.

3. טאגים- 13 מילים שיעזרו ללקוחות שלכם למצוא אתכם. אותן מילות חיפוש שכתבתן בכותרות צריכות להופיע במדויק בתגיות. יש להוסיף מילים שמתארות את סוג הפריט, צבע, שימושים שונים וכו'. כדאי להכניס גם מילים בודדות ובעיקר צמדי מילים שנראה לכן שיחפשו. למשל wedding cover up או plus size wrap. שוב- לחשוב כמו קונה.
גם בירידים, בחנויות וגם באינטרנט הלקוח רואה את המוצר (מה זה, למה זה משמש) ולא טכניקות וחומרים (איך וממה זה עשוי, זה מה שאתם רואים בתור מעצבים). אם אתם רואים בסטטיסטיקה שיש לכם כניסות שמגיעות ממילים טכניות- סיכוי סביר שאלו המתחרים שלכם. חשבו מה אתם כותבים כשאתם מחפשים השראה ומה אתם כותבים כשאתם מחפשים מוצר לרכישה.
בנוסף כדאי להקל על הלקוחות שמכירים אתכם למצוא את החנות שלכם באטסי. בחיפוש אחר שם החנות כפי שהוא מופיע באטסי בוודאי שיגיעו אליכם בקלות. אבל אם שם החנות שונה מהשם הפרטי שלכם, כדאי להכניס תגית עם השם שלכם למוצר אחד וגם שם המותג בעברית (באותיות לועזיות) ואם זה שם שאפשר לאיית במספר דרכים אפשר להכניס גם את האיות השגוי. תגית אחת של מוצר אחד מספיקה. רק שלא יקרה מצב שמישהו מחפש אתכם, לא מוצא ובסוף קונה אצל מישהו אחר. 

חשוב- כלי מאד חשוב בבחירת המילים הוא תיבת החיפוש. כשכותבים מילה לחיפוש נפתחת רשימה של צירופי מילים שמכילים את המילה הזו. אלו חיפושים פופולריים. תבדקו כל מילה שלכם- אם זו מילה שמחפשים והאם יש מילים נוספות שיכולות להתאים למוצר שלכן.

מה שיפה באטסי זה שיש שקיפות ואפשר לבדוק את עצמנו. בסטטיסטיקות של החנות מופיע כמעט כל המידע שצריך כדי לדעת איזו מילה עובדת לנו טוב ואיזה לא. מה שלא עובד- לשנות. מה שעובד- עדיף לא לגעת.

זהו בינתיים, מקווה שעזרתי. אם יש שאלות כתבו בהערות ואני מקווה שאוכל לענות. אשמח לשמוע מה הנושאים שמעניינים אתכם, תרגישו חופשי להעלות בקשות ושאלות

- אם מישהו חולק על השיטה שלי ועל ההבנה שלי את הדברים זה בסדר גמור, אני לא מומחית מטעם אטסי, רק משתפת בתובנות שלי.... אני מבקשת לא להעתיק את התוכן, אבל אפשר בכיף לשתף את הלינק
בהצלחה,
נועה





23 תגובות:

לילך וידל אמר/ה...

תודה נועה על השיתוף בידע :)

Unknown אמר/ה...

וואו, זה היה מאוד ממקד ועוזר, תודה!
נשמח לעוד ..
והבלוג יפיפה:)

Unknown אמר/ה...

הי נועה, בהצלחה עם הבלוג! לגבי מילות חיפוש-שווה לבדוק כמה חיפושים יש לביטוי מסויים בGOOGLE KEYWORDS.

Splendorhoney אמר/ה...

מקסים אהבתי מאוד ונהנתי לקרוא!

Limitz אמר/ה...

מצוין נועה,כתבת יפה ומדויק וקבלי ח"ח על השיתוף:-) ,זה ממש לא מובן מאליו.
לימיצ

שלי אמר/ה...

תודה רבה!!

Unknown אמר/ה...

נועה תודה רבה! ממוקד ומקצועי!

Unknown אמר/ה...

תודה רבה !
כתוב ממש ממוקד ועוזר !
וגם העיצוב יפהפה!

Unknown אמר/ה...

אחלה פוסט
תודה

Unknown אמר/ה...

נועה תודה רבה על הפוסט ... ובכלל על העזרה והטיפים שאת מפזרת לאורך הדרך.
יישר כח!

Efrat - Jewelry Design אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Efrat - Jewelry Design אמר/ה...

תודה על השיתוף נועה:) כתבת מקצועי ומעניין! בהצלחה בבולוג החדש!!

למידה בהנאה-יעל שטיינברג אמר/ה...

כל הכבוד על הפוסט שהכנת ושהספקת בין שאר העיסוקים לפנות זמן לכתוב

Hamutal Elad אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Hamutal Elad אמר/ה...

תודה נועה, טיפים מעולים.
נקודה למחשבה:
עד עכשיו נתתי tags שרלוונטים רק עבור לקוחות ובאמת יש תנועה יפה בחנות. לאחרונה עלה נושא בקבוצות שאני חברה בהן על תיוג עבור treasury. במקרה כזה מילים כמו רומנטיקה ואורבניות רלוונטיות.
חמוטל
http://www.etsy.com/shop/Hamutelet

Hamutal Elad אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Hamutal Elad אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
odeya koffer אמר/ה...

הי נועה,
בהמשך לפוסט המאוד עוזר שלך, רציתי לשאול...
האם לשם הצלחת החנות באטסי צריך לשלם את הסכום שהם מציעים לקידום החנות?
תודה,
אודיה

Noa Vider אמר/ה...

אודיה - לרוב המוכרים שאני מכירה לא היו תוצאות טובות מהקידום הממומן אבל אני משתמשת בקידום הממומן כבר שנתיים ואחרי תקופה של ניסוי טעיה ותהיה עכשיו זה עובד לי טוב. אנסה לכתוב על זה בקרוב

Taly אמר/ה...

תודה רבה

Unknown אמר/ה...

תודה על הטיפים!!עוזר מאוד!

SCHILLER אמר/ה...

פוסט מעולה! אשמח לדעת את דעתך בנושא קידום ממומן וחידושים קבועים כמקדמים, תודה

Unknown אמר/ה...

תודה!